استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش

 حتما شما هم هنگام خرید از فروشنده تقاضای تخفیف دارید و هنگام خرید معمولا رقم آخر را انتظار تخفیقف داریم مثلا اگر یک قیمت 425 هزارتومان باشد انتظار داریم 420 هزارتومان پرداخت کنیم شاید رقم 5 هزارتومان برای ما مبلغ ناچیزی باشد اما قطعا حس رضایت بیشتری از خرید را فراهم می کند و برعکس فروشندگانی که در برابر تخفیف همیشه با این جمله قیمت ها مقطوع هستند تخفیفی به مشتریان نمی دهند ششایید حس منفی برای کاربر ایجاد کننود بهترین خرید ها هم در هنگام آف های فصلی است که تا 50 درصد تخفیف برای خریذد یک کالا پرداخت می کنید 

تخفیف بلک فرایدی هم که در یک روز است یکی دیگر از تجربه های خرید با تخفیف است اگر یک فروشگاه فیزیکی یا یک سایت اینترنتی دارید به روش هاسیمختلفی می توانید به کاربرانتان تخفیف دهید این کار به جذب مشتریان جدید، تبدیل مشتریان فعلی به .مشتریان وفادار، افزایش خرید و رضایت مشتریان منجر می شود


استراتژی های موثر تخفیف در بازاریابی

 برای ارائه تخفیف به مشتریان باید از روش های مختلفی استفاده کنید و با انواع استراتزی کاربران را ترغیب به استفاده از کدهای تخفیفی کنید معروف ترین روش ها برای تعریف کد تخفیف شامل موارد زیر است

تخفیف برای خرید بیشتر

با ارائه تخفیف هایی به مشتریانی که بیشتر از یک محصول خریداری می کنند، می توانید از آنها برای خرید بیشتر ترغیب کنید مثلا برای خرید بالای یک میلیون می توانید 5 درصد تخفیف دهید و به این ترتیب کاربران سعی می کنند سبد خریدشان را به مبلغ یک میلیون پر کنند.

تخفیف برای مشتریان جدید

 با ارائه تخفیف های ویژه برای مشتریان جدید، می توانید آنها را ترغیب به خرید کنید و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. کاربران با دیدن استقبالی که شما از آن ها دارید حس خوبی خواهند داشت و راغب به خرید می شوند

تخفیف برای مشتریان وفادار

 از مشتریان وفادارتان غافل نشوید شاید آن ها همیشه از شما خرید کنند اما این به این معنی نیست که رقیب شما به دنبال راهی  برای جذب مشتریان شما نباشند یکی از روش های حفظ مشتریان قدیمی ارائه کد تخفیف به آ نهاست با ارائه تخفیف های ویژه برای مشتریان وفادار، می توانید آنها را تشویق به خرید مجدد کنید و ارتباط با آنها را تقویت کنید.

تخفیف برای تعطیلات و رویدادهای خاص

 با ارائه تخفیف های ویژه برای رویدادهای خاص مانند شروع سال نو، ولنتاین می توانید مشتریان را ترغیب به خرید کنید و بازار خود را ارتقا دهید.

تخفیف در فصل تابستان و زمستان

 با ارائه تخفیف های ویژه برای فصل های خاص مانند تابستان و زمستان، می توانید مشتریان را ترغیب به خرید کنید و فروش خود را افزایش دهید. با این کار محصولاتی که در یک فصل دارید را به فروش می رسانید و انبار شما خالی می شود و پول آن را با خرید جنس جدید جایگزین کنید

تخفیف برای تمامی محصولات

 با ارائه تخفیف های ویژه برای تمامی محصولات، می توانید مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کنید و بازار خود را ارتقا دهید. 

تخفیف برای محصولات قدیمی

 با ارائه تخفیف برای محصولات قدیمی یا آن هایی که تکنولوژی آن ها در حال منسوخ شدن هستند می توانید این محصولات را به فروش برسانید و پولتان را بر روی محصولات جدید سرمایه گذاری کنید

تخفیف برای رویدادهای مخصوص مشتریان

 یکی از رایج ترین نوع تخفیفات برای تولد کاربران است و این کد معمولا با استقبال مواجه می شود

برای مواردی مانند سبد خرید رها شده یا کاربرانی که مدت زیادی است به سایت شما برنگشته اند می توانید کد تخفیف تعریف کنید

چگونه کد تخفیف در سایت وردپرس برای مشتریان تعریف کنیم؟

اگر یک سایت وردپرس دارید امکان تعریف کد تخفیف به صورت پیش فرض در وردپرس وجود دارد و می توانید به راحتی کد تخفیف را تعریف کنید

برای این کار به پیشخوان وردپرس بروید و از قسمت ووکامرس قسمت کدهای تخفیف را انتخاب کنید و کد تخفیف تان را ایجاد کنید



حالا باید یک نام برای کد تخفیتان انتخاب کنید و در صورت نیاز یک توضیح برای تخفیف تعریف کنید تا یادتان بماند که چرا این کد تخفیف را تعریف کرده اید



 

اما تخفیف در افزونه ووکامرس بسیار محدود است و برای پیاده سازی ترفندهای جذاب برای ترغیب کاربران نیاز به تعریف تخفیف های هوشمندانه تری دارید برای این کار می توانید از یک افزونه تخفیف استفاده کنید به عنوان مثال می توانید از افزونه Woocommerce All Discounts

استفاده کنید و انواع کد تخفیف را تعریف کنید با این افزونه می توایند مواردی زیر را در تخفیفات اضافه کنید:

 

·         درصد از قیمت محصول

·         مقدار ثابت برای محصول مثلا 200 هزارتوامان

·         تخفیف بر روی دسه بندی های افزونه

·         تخفیف عمده

·         تخفیف برای یک مسشت

·         تعیین محدودیت زمانی برای استفاده از تخفیف

·         تعریف تخفیف بر اساس نقش مشتریان

·         تخفیف بر رو.ی یک محصول

با ارائه کد تخفیف به مشتریانتان به روش های محتلف می توانید کاربران را تشویق به خرید کنید و با این کار علاوه بر افزای رضایت مشتریان میزان فروشتان را افزایش دهی.

 

 


Comments

Popular posts from this blog

با افزونه تیکت یک سیستم پشتیبانی حرفه ای راه اندازی کنید؟